social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

پنجشنبه1403/1/9

12:20:1

128

مبلغین دینی پایِ کارِ ترویج استاندارد در استان کرمان

تشریح عملکرد، وظایف و پتانسیل‌های استاندارد با حضور نماینده مجلس خبرگان، معاون سازمان تبلیغات، مسئول امور مساجد و جمعی از روحانیون کرمان به منظور استفاده از ظرفیت عظیم مبلغین دینی در ترویج نظام استاندارد
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمان، در این نشست ابتدا مسلم بسیج، مدیر کل استاندارد استان، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و خیر مقدم به تشریح  وظایف و عملکرد اداره کل در سال 1402 پرداخت.
وی گفت فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد ایران در چهار محور استاندارد سازی، اندازه شناسی، تایید صلاحیت و ارزیابی انطباق انجام می شود.
پس از آن نماینده محترم مجلس خبرگان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و تشکر از زحمات مدیریت و مجموعه استاندارد برای رویکردهای جدید فرهنگی، در اهمیت وظایف اداره کل ضمن اشاره به نقش استاندارد در ایمنی و سلامت مردم گفت: ایمنی و سلامت مردم یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان ملی استاندارد ایران به شمار می‌رود و این مجموعه باید با نگاهی مسئولانه نسبت به تامین امنیت و سلامت مردم گام بردارد.
ایشان در ادامه افزودند:  اداره کل استاندارد استان باید با نظارت بر کیفیت کالاهای تولید داخل قبل از صادرات آن به سایر کشورهای منطقه عامل حفظ آبروی استان و کشور باشد
. رعایت استاندارد توسط افراد و مجموعه‌های مختلف تنها با مشاوره و توصیه موثر نیست و باید در این جهت الزامات قانونی نیز در نظر گرفته شود.
 ایشان در ادامه افزودند با روی کار آمدن استاندارد حلال، عرف همان استانداردهای موجود می شود یعنی اگر استاندارد وجود داشته باشد باید طبق آن رفتار کرد. در ادیان و باورهای مختلف ممکن است خطوط قرمز خاصی در مورد تغذیه وجود داشته باشد. برخی از مذاهب یا عقاید یک غذا را ترجیح می‌دهند، در حالی‌که برخی دیگر به شدت آن را ممنوع می‌کنند. از نظر دین مبین اسلام این مفاهیم با عناوین حلال و حرام بیان شده است
. ما به عنوان یک مسلمان برای زیست مؤمنانه باید خودمان تراز و استاندارد تعریف کنیم، زیرا استانداردها سبک زندگی را می‌سازند و فرهنگ سازند و تابع قوانین و مقررات هستند.
معاون محترم سازمان تبلیغات استان کرمان در این نشست ضمن تشکر برای لحاظ کردن ظرفیت روحانیت در امر فرهنگ سازی استاندارد، بر لزوم فرهنک سازی توسط مبلغین دینی برای گرایش هر چه بیشتر مردم به مصرف کالاهای استاندارد در توجه به نشان استاندارد قبل از خرید کالا تاکید کرد.
وی افزود: گسترش توسعه و ترویج فرهنگ، بدون همکاری و آگاه سازی عامه مردم، میسر نمی باشد
.
سپس مسئول امور مساجد و سایر اعضاء حاضر در خصوص استفاده ظرفیت عظیم و تاثیر گذار ائمه جمعه در توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد نکاتی را مطرح نمودند.
در پایان این نشست بازدید از آزمایشگاه‌ها و نمایشگاه دائمی اداره کل انجام شد و حاضرین از نزدیک با فعالیت‌های اداره کل آشنا شدند.

تصاویر