دسترسی سریع

سامانه ۱۵۱۷

اسماعیل عاقلی، مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: در صورتی که کالای مشمول استاندارد اجباری با نشان استاندارد مشکلی داشته باشد، خریدار می‌تواند از طریق سایت سازمان ملی استاندارد/ اداره کل استاندارد یا تماس با شماره ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح کند.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل استاندارد استان کرمان، عاقلی گفت: شهروندان محترم در هنگام خرید می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی  ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد و کیفیت محصول خریداری شده، مطمئن شوند. همچنین در صورت غیراستاندارد بودن کالای خریداری شده نیز امکان شکایت وجود دارد.
وی در این رابطه تشریح کرد: شهروندان می‌توانند شکایات خود را در زمینه کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند، اما کیفیت لازم را ندارند و یا مشاهده هر مشکل دیگری در این محصولات، از طریق سایت سازمان ملی استاندارد/ اداره کل استاندارد یا تماس با شماره ۱۵۱۷، شکایت خود را مطرح کنند.
وی افزود: البته در مواردی ممکن است شکایت اصلا" مورد قبول واقع نشود؛ چرا که مثلا در برخی موارد علت خراب شدن یک ماده غذایی ممکن است مربوط به شیوه نگهداری اشتباه آن باشد، نه استاندارد نبودن آن.