دسترسی سریع

استاندارکرمان:استاندارد با ارتقای اعتماد به کالای داخلی، به رشد اقتصادی کمک می کند

استاندارکرمان در دیدارِ مدیرکل استاندارد استان کرمان نقش استاندارد را در ارتقای اعتماد به کالای ایرانی و رشد اقتصادی موثر خواند.
به گزارش روابط عمومی استاندارد کرمان، دکتر محمدجواد فدائی در دیدارِ مدیرکل استاندارد استان کرمان با تقدیر از اقدامات این اداره کل، حفظ اعتماد عمومی به کالای دارای نشان استاندارد را از اهمیت بالایی برخوردار دانست.
وی حساسیت، جدیت و تعهد کاری در اداره استاندارد را مورد اشاره قرار داد و نقش استاندارد را در ارتقای اعتماد به کالای ایرانی و رشد اقتصادی موثر خواند.
استاندار کرمان گفت: استاندارد به نوعی قضاوت در مورد کالاها را انجام می‌دهد، لذا باید با دقت تمام باشد تا شاهد کیفیت خوب در زندگی مردم باشیم.
عاقلی مدیرکل استاندارد استان کرمان نیز به عملکرد ۶ ماهه امسال مجموعه تحت مدیریت خود اشاره داشت و بیان کرد: طی این مدت ۲ هزار و ۶۱۱ محموله صادراتی و بیش از ۳۰۰ محموله وارداتی شامل ۳۸۰ قلم کالا مورد ارزیابی و کنترل کیفیت استاندارد قرار گرفته‌اند.
وی به ۷۲۷ مورد بازدید فنی جهت صدور و یا تمدید مجوز واحدها و ابطال ۱۴ پروانه و تعلیق ۲۸ پروانه به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم طی سال جاری اشاره کرد.
عاقلی افزود: طی سال جاری ۴۵۵ مورد درخواست آزمون اولیه و ادواری آسانسورها نیز داشته‌ایم که منجر به تایید ۳۳۳ مورد شده و بیش از ۲ هزار مورد نیز ارزیابی وسایل اندازه‌گیری انجام شده است.
شایان ذکر است نمایشگاهی از سوی روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمان با موضوع استاندارد و خرید کالای ایرانی در استانداری کرمان در حال برگزاری است.